Plánovaná silnice v Pilínkově - jednání o ní na MM Liberec
Vážení,
myslím si, že dole přiložená diskuse se velmi týká našeho Pilínkova, ale nikdo o tom neví. Výtah z jednání posledního zastupitelstva (pozn. začátek 12/2007). Velechovský J Ing. Bez jakyzkové korektury.
K bodu c. 16/
Podnet k porízení 48. zmeny závazné cásti územního plánu mesta Liberec
Ing. Josef Winter, obcan mesta
Vážení zastupitelé, jako clen dopravní komise jsem mel příležitost prostudovat tento návrh zmeny a domnívám se, že není možné ponechat zmenu tak, jak je tady napsáno, že má uvolnit nejaké území.Myslím si, že I/35 tak, jak prochází mestem, nemá kolem už žádnou možnost, jak by se rozšírila a i když podle podkladu by mela stacit do roku 2020, to je pomerne brzo, myslím, že bude daleko více ješte zatížena než dnes, kdy už ve špickách sotva stací, až se otevre prujezd pres Hrádek do Žitavy, protože potom z této cásti Nemecka do Cech bude nejkratší cesta tady tudy. Já se domnívám, že by v tom usnesení pro tuto zmenu melo být prinejmenším doplneno, že je potreba urcit, jak bude možné zvýšit kapacitu té dosavadní I/35, jak prochází mestem, ale v nekterých místech už na žádnou stranu prostor není. Mezi nádražím a hotelem Babylon žádná možnost rozširování není. Chtel bych, abyste prijali takové usnesení, které by posuzování té zmeny vázalo až takto široce. Dekuji.
Ing. Kittner
Samozrejme, já si s tím trošku nevím rady, protože tento podnet se silnice I/35 ale vubec netýká. Takže nevím, jestli nekdo nejaký návrh usnesení vznese, ale já nevím dost dobre, jak bychom to delali.
Mgr. Korytár
Já bych mel jenom otázku, pan Winter tady mluvil jako clen dopravní komise, tak bych se chtel zeptat, jestli dopravní komise, která tady asi by nejak mela pracovat, tento materiál projednávala a zaujala k tomu nejaké stanovisko, jestli to nekdo ví?
Ing. Kittner
Já to tedy nevím.
Mgr. Korytár
Víte co, tak v tom prípade bych asi navrhnul tento bod stáhnout a nechat ho napríšte, protože pokud se jedná o tak významný zásah do územního plánu, který ovlivní tvár mesta nebo fungování mesta na mnoho let dopredu a nevíme ani, jak se k tomu vyjádrila dopravní komise mesta, kterou máme zrízenou, tak si myslím, že bychom se asi meli nejdríve seznámit s názorem naší odborné komise a potom na základe toho rozhodovat, to je muj návrh.
Ing. Palouš
Já bych k tomu chtel jenom dodat, že toto se jedná o sbernou obchvatovou komunikaci, která sice se napojuje na silnici I/35, kterou pan Winter zminoval, ale my jsme jako zastupitelstvo v zárí, myslím, lonského roku prijali, schválili studii, která rešila tuto obchvatovou komunikaci a ted jsme ji pouze dopracovali nebo to minulé usnesení zastupitelstva znelo, že schvalujeme studii a že pan Veselka mel prikrocit k tomu, aby práve byl tento podnet podán. Takže my jsme na to navázali a v podstate jsme to dopracovali i v souvislosti s tou silnicí ze Svárova, co má být jako obchvat přes prumyslovou zónu Sever vlastne k tem kruhovým objezdum u Totalu. Takže na to se to navazuje, s tím je všechno zkoordinované a nevidím duvod, proc bychom meli tento podnet stahovat z dnešního jednání. Jinak jenom chci upozornit, že komise jsou komise rady a rada tento materiál schválila.
Ing. Hruša
Já jsem clen dopravní komise a pokud si vzpomínám, tak jsme to projednávali pred nejakým casem a byla tam jediná diskuse, kde má silnice vyústit na konci v podstate smerem na Chrastavu. Nebyl tam žádný zásadní nesouhlas.
Ing. Morávek
Já se domnívám, že na str. 3 je to popsáno, že koridor je proverován pro kategorie dvouprahové komunikace atd. s prípadným možným výhledovým rozšírením na ctyrpruhovou komunikací. Takže to je v souladu s tím, co tady nakonec už v minulém zastupitelstvu bylo podrobne projednáno a samozrejme toto je podnet a všichni, kterí se tím musí zabývat, by se k tomuto také meli pak vyjádrit.Já se domnívám, že to dnes mužeme posoudit a schválit jako podnet, který také s tím pocítá.
Ing. Mrklas
Když se dívám, tak vidím, že základní dokument byl schválen ješte v minulém zastupitelstvu a me by opravdu zajímaly nejaké širší vztahy, které se k tomuto váží, takže bych byl rád, aby me s tím nekdo seznámil, abych vlastne vedel, jak byly rešeny širší vztahy k tomu I/35. Jinak, když se dívám, tak opravdu v tom materiálu, který je predložen, je ta silnice oznacena jako I/35.
Ing. Kittner
Já nevím, ale já jsem predpokládal u pana Wintera, že myslel tu, která vede skrz mesto.
Ing. Mrklas
Ano, pan Winter, co jsem pochopil, tak mluvil o tom, jestli bylo dostatecne zváženo budoucí rozšírení, protože tato komunikace každopádne s tím základním prutahem I/35 souvisí a co jsem pochopil, tak pan Winter má obavu z toho, abychom si nezablokovali do budoucna koridor pro nejaké rešení, pokud by I/35 nestacila.
Ing. Kittner
Ted jsem úplne v šoku, ale dobre. My komunikaci neblokujeme, my pouze, zjednodušene receno, dvousetmetrové pásmo snižujeme na presnejší vymezení, komunikace v územním plánu je už strašne dlouho, mimochodem byly velké diskuse o tom, jestli ji zrušit nebo nezrušit, protože i tato varianta má své zastánce a my proste jdeme na jakýsi kompromis, že jsme v souladu s požadavky spousty obcanu, kterí tam mají své nemovitosti, mají s tím ruzné problémy, že proste prestáváme držet to dvousetmetrové pásmo a snižujeme ho na presnejší 50ti metrové, abychom neblokovali takový kus. Ale u komunikace se predpokládá, že tam práve bude porád. Ale já myslím, že ješte navíc to posouzení je, a opakuji pravidla porízení zmen, my schvalujeme podnet, tzn., že to chceme delat, poté proste budeme schvalovat, ted me opravte, zadání, návrh a pak zmenu, tzn. že ted se to bude posuzovat. Já si myslím, že samozrejme i dopravní komise, to je správne, to poprosím pana námestka, aby to posoudila, ale studii už jsme skutecne jednou schválili a ta v té komisi byla. Takže smyslem tohoto není zrušit komunikaci, ale snížit nebo zmenšit to pásmo, protože samozrejme duvod toho tlaku na nás je jasný, proste my tam máme dvousetmetrové pásmo a ten, kdo tam má ..., je tam stavební uzávera, tzn. ten, kdo tam má nemovitost, tak s tím má proste problémy. Takže chceme aspon cást tech problému vyrešit tím, že to pásmo zúžíme. Takže já si myslím, že je možné o tom dneska hlasovat bez problému, ten podnet prijmeme a nikde není napsáno, že to takto projde, protože ted se to skutecne bude posuzovat, to je studie, která byla zpracována.
Mgr. Morávková
Protože se hovorí, že se zužuje, opravdu v nekolika místech, myslím, že minimálne ve dvou v podstate pomerne výrazne odklání, konkrétne v té lokalite Ostašova a okolí toho ostašovského potoka, kde nevím, jestli tam není zase opacný problém, že naopak nekomu, kdo tam koupil pozemky, tak tam koridor postavíme. Takže já se jenom chci zeptat, protože jsem nebyla na tech jednáních o studii predcházejících zhruba rok zpátky atd., tak jestli bychom se od pana Palouše mohli dozvedet nejaké podrobnosti k té mape c. 2, která je práve presne o tom odklonení koridoru, protože tam je to vlastne do dnešní prumyslové zóny, ale možná že ani to ne. Ted nevím, kde to tam je, ale je to príloha c. 2.
Ing. Kittner
Mohli, ale nevím, jestli ted je ta nejvhodnejší doba, ale pan Palouš asi odpoví.
Ing. Palouš
Skutecne v té cásti Ostašova se to vychyluje z toho puvodního koridoru, ale je to dáno upřesněním projektanta a je to dáno i vlastne výstavbou prumyslové zóny Sever. V prípade, že my dotáhneme tuto zmenu až do konce, tak bude obvodová komunikace v této trase, jak je nove navržena a tam 200 metrový koridor, vlastne bude vypušten celý.
Mgr. Morávková
To já chápu, ale jestli tam není už nejaký problém, protože pak až to bude projednáváno se soukromými vlastníky, tak aby oni nebyli v podstate postaveni pred variantu vyvlastnení jenom z toho duvodu, že v podstate s nimi ty veci nikdo nekonzultoval v této fázi, protože v soucasné dobe je ješte možné vést koridor v podstate nekolika jinými možnostmi než temito konkrétními pozemky.
Ing. Kittner
Ale to práve ukáže zmena, nejdríve musí být podnet, ale jinak se to zase nekterým nebude líbit, to vám podepíšu, to tak proste je. Jediné, co se bude líbit všem, je opet, když neudeláme nic a to se nebude líbit tem, kterým nebude vadit ten koridor, který tam je. Jaksi obecného souhlasu a nadšení nikdy nedosáhneme, ale je treba zacít podnetem, pak se to bude projednávat se všemi zainteresovanými, z toho bude nejaký návrh zmeny a pak to teprve muže pokracovat dál, jinak se z toho nikdy nevymotáme a neudeláme nic, necháme to tak, jak to je. To je samozrejme také varianta.
h l a s o v á n í c . 23 - pro 26, proti 0, zdržel se 6 - návrh byl prijat